Het verdronken land

Het verdronken land

Rank 4897 Gelezen 1 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0
Vina is een van de weinige overgebleven tieners op het eiland Getijden. Door haar mismaakte lichaam en missende hand wordt ze er continu aan herinnerd dat er in een wereld waar droog land langzaamaan verdwijnt geen plek voor haar is. Het enige lichtpuntje in haar harde bestaan is Tiam, een sterke en handige jongen. Liefde speelt echter geen rol op Getijden. Alles staat in het teken van overleven.

Haar leven verandert als de koning op een dag ziek wordt en geen mannelijke nakomeling achterlaat. Vina wordt tot haar verrassing in het paleis ontboden en mag plotseling met prinses Ster een vriendschap aanknopen. Al snel ontdekt ze dat de stervende koning een geheim heeft dat hun wereld voorgoed zou kunnen veranderen. Kan Vina de mensen van wie ze houdt redden voor haar eiland door de zee wordt verzwolgen?

Amerikaans bestsellerauteur Cyn Balog heeft al negen young adultromans op haar naam staan en is in diverse talen vertaald. ‘Het verdronken land’ is het eerste werk van haar hand dat in het Nederlands verschijnt.
Young Adult
Marjolijn Huiberts