Het verhaal van Nederland

Waar komen we vandaan? Hoe zijn we geworden wie we zijn? Het verhaal van Nederland neemt de lezer mee op tijdreis, van de prehistorie tot nu. Wie waren de eerste bewoners, wie kwamen er in de loop der eeuwen allemaal nog bij? Hoe vormde ons landschap onze geschiedenis, welke rol speelden de polder, de hunebedden en de Rijn?
Gebaseerd op actuele inzichten van historische experts vertelt Het verhaal van Nederland onze geschiedenis in woord en beeld. De lezer doorkruist alle provincies, alle gelederen van de samenleving en maakt kennis met talloze bekende én onderbelicht gebleven episodes. Van De Bello Galico van Julius Ceasar tot de Tachtigjarige Oorlog. Van de Friese koning Radbod tot de patriotten. En van de economische bloei in de zeventiende eeuw, tot aan de strafkolonie in Veenhuizen.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Het verhaal van Nederland het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het verhaal van Nederland