Het voorteken

Rank 393 Gelezen 144 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 254 Favoriet 3 Recensies 14
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
Op een koude novembernacht in 1994 wordt in het dorpje Marbäck het dode lichaam gevonden
van een jonge vrouw. Ze blijkt vermoord te zijn. Een dader wordt snel aangewezen: Edvard
Christensson had een relatie met de vrouw en was net als zijn vader berucht om zijn opvliegende
karakter. Edvard wordt veroordeeld en de rust keert weer in het dorp. Maar niet voor Edvards
neef Isak, die vreest dat hij net als zijn oom en opa ‘slecht’ is.

Tien jaar later denkt Vidar, die als jonge politieagent meehielp bij het onderzoek en de arrestatie
van Edvard, nog vaak terug aan de zaak. En wanneer hij opnieuw met Isak spreekt, die is aangehouden
na een diefstal, wordt zijn twijfel over het oude onderzoek steeds groter.

Dan verdwijnt Isak plotseling en gaat Vidar alsnog op zoek naar wat er echt gebeurd is op die
koude novembernacht.

Literaire thriller
Cargo
07 november 2019
12 november 2019

Onno van Rijen Hebban Recensent

Weinig opwindend

door: Onno van Rijen 2 reacties

Christoffer Carlsson is geboren en getogen in Halmstad, waar het plaatsje Marbäck deel van uitmaakt. Hij studeerde criminologie aan de Universiteit van Stockholm. Sinds januari 2018 werkt hij als universitair hoofddocent en onderzoeker in de criminologie aan de deze universiteit en aan het...

Reacties op: Het voorteken