Het weeft mij

Het weeft mij

In deze tijd hebben veel mensen behoefte aan een herbezinning op hun plaats in werk en leven om te midden van alle dynamiek en uitdagingen een ankerpunt en rustplaats voor zichzelf te vinden. Dit boekje gaat uit van de veronderstelling dat er een diepere laag in de werkelijkheid bestaat die ons individuele bestaan in een grotere samenhang plaatst en de lezer inspireert tot nieuwe inzichten en zinvolle perspectieven.

De auteur beschrijft in 'Het weeft mij' de weg van innerlijke ontwikkeling zoals die door Rudolf Steiner is uiteengezet. Naast de hoofdlijnen hiervan wordt ook aandacht besteed aan de oud-oosterse scholingsweg en levenshouding. De auteur bespreekt verschillende meditatieve spreuken die onder alle omstandigheden beoefend kunnen worden en die de mens geestelijk ver kunnen brengen. Tekstinhoud, afbeeldingen en gedichten vullen elkaar en vormen een harmonieus geheel. De illustraties zijn van de hand van Annet Hoeijmans-Boon. Daarnaast bevat dit werkje tal van literatuurverwijzingen en uitgebreide verklarende aantekeningen. 'Het weeft mij' biedt een verrassend andere kijk op zingeving en ontwikkeling en is voor de spiritueel zoekende mens beslist een eyeopener.
Religie & Spiritualiteit
Esoterie algemeen