Het werkstuk

Het werkstuk

Rank 598 Gelezen 34 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 30 Favoriet 4 Recensies 4
Junior Spots 4   Topics 0
Eva zit in groep acht en moet voor biologie een werkstuk maken over iets waar ze meer over wil weten. Als onderwerp kiest ze ‘biologische vaders’, want van haar eigen biologische vader weet ze helemaal niets. Haar moeder, de beroemde zangeres Silla Locks, laat bijna niets over hem los. Van wie heeft ze toch haar donkere vel en haar elfde teen?

Hoe meer Eva zich in het onderwerp vastbijt, hoe zekerder ze weet dat ze haar vader wil zien. Ook als ze ontdekt dat hij waarschijnlijk in Suriname woont. Ze besluit stiekem de hulp in te schakelen van het realityprogramma ‘Verloren Tijd’. Misschien kunnen zij haar vader helpen opsporen. Maar vanaf dat moment is er ook geen weg meer terug.
Kind & Jeugd

Meer artikelen van lezers

Lezersrecensies (4)

Aanrader! Humoristische/humoristische omschrijvingen! 10-14 jaar

door: Dries007 1 like
Knap boek! In dezelfde lijn als "De ontdekkingsreiziger - Katherine Rundell" maar ligt wel in dezelfde lijn. Ook humoristische/grappige verwoordingen en gebeurtenissen. (B.v. op zoek naar vader via tv-programma maar die haat camera's.)

Indrukwekkend en levensecht

door: Majonne 1 like
Indrukwekkend boek over jezelf ontdekken, moed, vriendschap en het goede van mensen. Gebaseerd op ware verhalen en feiten. Het voelt ook levensecht. Ondanks dat het een dik boek is, leest het heel snel en is het eigenlijk bijna nog te kort.

Fijn avontuurlijk verhaal

door: Ton Jansen 1 like
Simon van der Geest kan schrijven. Dat bewees hij met eerdere titels. Ook zijn nieuwste boek is een goed geschreven jeugdroman, een prettig te lezen avontuurlijk verhaal over Eva die en werkstuk voor school maakt over haar biologische vader die uit haar leven is verdwenen. Ondanks tegenwerking...

Een episch verhaal over de zoektocht naar een biologische vader

door: Sanne de Graaf 1 like
Simon van der Geest debuteerde in 2011 met 'Geel gras' en schreef daarna meerdere boeken waar hij zowel nationale als internationale prijzen mee won. Naast boeken schrijft hij gedichten en toneelstukken, het liefst voor kinderen. 'Het werkstuk of hoe ik verdween in de jungle' is zijn langverwachte...