Hier ben ik

Op jonge leeftijd kwam de dichter Mark Boninsegna (1976) in aanraking met Jules Deelder. Vanaf dat moment heeft hij zijn hart aan de poëzie verloren. Enkele jaren later zette hij zijn eerste gedichten op papier en heeft hij zich ontwikkeld tot een creatief schrijver. Samen met vriend en collega dichter Todd Rodriguez uit de V.S. schreef hij eerder 'Fifty Fifty'. De gedichtenbundel 'Hier ben ik' is het debuut waarin Nederlandstalige gedichten van eigen hand te lezen zijn. Zijn werk is direct, midden in de tijdsgeest en toegankelijk leesbaar. Daardoor is deze bundel geschikt voor een breed publiek poëzieliefhebbers, dat zeker niet zal vervelen.

"In 'Hier ben ik' probeer ik de momenten van alledag te vangen. Een moment in ieders dagelijks leven, dat gelijk is aan zoveel momenten, maar toch ook compleet anders is dan die vele duizenden andere. Ik probeer de emotie te vangen door het in mijn gedichten tastbaar te maken. Het kan over van alles gaan; over een jonge vrouw die de straat oversteekt of over de dood, die op zomaar een moment mij plotseling in de smiezen heeft. Het zijn echter altijd momenten die werkelijkheid zijn, herkenbaar voor iedereen."
"Ik hoop dat ik je over een jaar of tien mag tegenkomen en dat deze gedichtenbundel vergeeld, beduimeld en door lezen en herlezen bekroond is. Dat mijn gedichten samen met jou, al die momenten mee heeft mogen maken."
Mark Boninsegna, oktober 2011

Is Hier ben ik het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hier ben ik