Hoe één gekke mier de wereld kan veranderen

Rank 5355 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Dat je echt iets van dieren leren kan, weet Arjan Postma als geen ander. Hij heeft de gave om de wereld om ons heen nét op een andere manier te bekijken. Zo ziet hij bijzondere parallellen én hij laat ons zien wat we kunnen leren van de dieren om ons heen.Mieren leren ons bijvoorbeeld dat je in je eentje de wereld kunt veranderen. Van dolfijnen weten we hoe we schepen efficiËnter kunnen laten varen. En beuken en schimmels vertellen ons hoe échte samenwerking eruitziet. Arjan strooit verder op zijn bekende, aanstekelijke wijze met fascinerende overeenkomsten: van kindercr7ches bij vossen tot taalonderwijs bij koolmeesjes. En op amoureus vlak zijn er ook parallellen: prostitutie is geen typisch menselijk verschijnsel en mannelijke spechten houden er zelfs hun eigen mancave op na!Zoals altijd zijn de verhalen van Arjan origineel en verrassend, maar dit boek zal je inspireren om op een andere manier naar ons eigen (soms ook best gekke) menselijke gedrag te kijken.

Natuur
Natuur populair algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
28 september 2020
28 september 2020

Reacties op: Hoe één gekke mier de wereld kan veranderen