Hoe lees ik korte verhalen?

Gelezen 36 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 49 Favoriet 0 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

In Hoe lees ik korte verhalen? neemt Lidewijde op verzoek van de lezers van Hoe lees ik? korte verhalen als uitgangspunt. Uit het grote aanbod klassieke, onbekende, Nederlandse en vertaalde verhalen koos ze er veertien om te voorzien van uitleg en context. Elk verhaal wordt ingeleid met speciaal bijpassende vragen om te helpen ontdekken wat het bijzonder maakt. Je komt erachter hoe stille signalen je tijdens het lezen sturen en je naar een bepaalde interpretatie voeren. Ook beantwoordt Lidewijde een keur aan algemene vragen: Wat maakt de verhalen van Tsjechov zo bijzonder? Waarinschuilt de kracht en magie van een kort verhaal? En de belangrijkste vraag van een van haar lezers: 'Lezen we verhalen eigenlijk anders dan romans?'

Met verhalen van o.a. Truman Capote, Raymond Carver, Edgar Keret, Virginia Woolf en Anton Tsjechov

Kunst & Cultuur
Taal en cultuur algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
26 februari 2018
26 februari 2018

VictorDLV Hebban Recensent

Haal meer uit je leeshobby met Lidewijde

door: VictorDLV 2 reacties 5 likes

Dit kan een heel korte recensie worden. Korter nog dan de verhalen die Lidewijde Paris bespreekt. In slechts drie woorden kunnen we het af: koop en geniet. Voor wie niet weet hoe geinig de boeken van Lidewijde zijn, of als je nog even dat ‘ja!, ja!’-gevoel wil hebben, volgt hier een uitgebreide...

Reacties op: Hoe lees ik korte verhalen?