Hoe lees ik korte verhalen?

In Hoe lees ik korte verhalen? neemt Lidewijde op verzoek van de lezers van Hoe lees ik? korte verhalen als uitgangspunt. Uit het grote aanbod klassieke, onbekende, Nederlandse en vertaalde verhalen koos ze er veertien om te voorzien van uitleg en context. Elk verhaal wordt ingeleid met speciaal bijpassende vragen om te helpen ontdekken wat het bijzonder maakt. Je komt erachter hoe stille signalen je tijdens het lezen sturen en je naar een bepaalde interpretatie voeren. Ook beantwoordt Lidewijde een keur aan algemene vragen: Wat maakt de verhalen van Tsjechov zo bijzonder? Waarinschuilt de kracht en magie van een kort verhaal? En de belangrijkste vraag van een van haar lezers: 'Lezen we verhalen eigenlijk anders dan romans?'

Met verhalen van o.a. Truman Capote, Raymond Carver, Edgar Keret, Virginia Woolf en Anton Tsjechov

Redactionele recensie

Recensies (6)

Meer recensies

Is Hoe lees ik korte verhalen? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoe lees ik korte verhalen?