Hoe verder?

De aanleiding voor Hoe verder? is dat vrijwel alle politieke partijen voor de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september a.s. forse nieuwe lastenverzwaringen voor de burgers en het bedrijfsleven voorstellen. Rost van Tonningen vraagt zich af hoe effectief ons bestuur is en wat het draagvlak bij de burgers voor het functioneren van de overheid zou moeten zijn. Met oog voor historische achtergronden - ingrijpende veranderingen na 1945, de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh, de opkomst van Geert Wilders, de krediet- en eurocrisis - brengt hij de historische ontwikkeling en de (dis)functionaliteit van het poldermodel in kaart en zoekt naar maatschappelijke oplossingen.

Is Hoe verder? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoe verder?