Hoeder van de vulkaan

Hoeder van de vulkaan

Rank 2290 Gelezen 15 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 2 Recensies 7
Fantasy & SF Spots 1   Topics 0

In een wereld die door overmatig gebruik van magie zo goed als onleefbaar is geworden, trekt de roofbeschaving van de K'ral van vulkaan naar vulkaan om warmte af te tappen en mensen tot slaaf te maken. D'rik was vroeger zelf een slaaf, maar is nu een van hun fanatiekste strijders. Als de lava van hun laatste vesting begint te doven, moeten de K’ral op zoek naar een nieuwe basis. Verkenners hebben aan de overkant van een grote ijsvlakte een geschikte plek gevonden. D'rik hoort bij de eerste groep die probeert de verre vulkaan in te nemen. Hij denkt dat het een makkelijke opdracht zal worden, maar de vurige berg heeft een verrassing voor hem in petto … Johan Klein Haneveld (1976) is schrijver in hart en nieren. Van hem verschenen tot nu toe zeventien boeken, onder andere de verhalenbundels ‘Conquistador Extended’ en ‘Ruisreizigers’. Hij is vaste recensent voor Fantastische Vertellingen en publiceert verhalen in bundels en tijdschriften.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Godijn Publishing
20 november 2020
23 november 2020

Reacties op: Hoeder van de vulkaan