Hoger hoger

Hoger hoger

Rank 897 Gelezen 3 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 2
Junior   Topics 0
Plotseling kwam er een sterke windvlaag langs en zwaaide de paardenbloem waarop het rupsje zat verontrustend heen en weer. Op het laatste moment greep ze een zaadje van de bloem vast en vloog ermee weg.

'Hoera,' riep de rups. 'Nu gaat het gebeuren!'

'Ka-boem!' Klonk de donder plotseling door de lucht en de rups kreeg een plensbui over zich heen. Het zaadje dat haar meevoer, dook kletsnat snel op de grond af.

Ze landde met een crash, precies in haar oude huis.

Typisch, dacht de rups. Ze wilde snel de teleurstelling vergeten en ging liggen om te slapen. Maar hoe ze het ook probeerde, de slaap kwam niet. Er klopte iets niet. 'Morgen...' mompelde ze en zonk in een vredige slaap.

Hoger! Hoger! is het verhaal van een volhardend rupsje dat steeds hoger wil klimmen. Ze wil zien wat er boven die bloemen is en het liefst zou ze erboven wegvliegen. Ze moet geduldig zijn, want de oplossing komt misschien wel vanzelf!

Dit prentenboek is prachtig rijkelijk geïllustreerd door Maria Trolle, de beroemde tekenaar van kleurboeken voor volwassenen. Trolles kleurrijke, gedetailleerde platen nemen je gemakkelijk mee naar haar fictieve wereld.

Maria Trolle is grafisch ontwerper en illustrator. Ze woont in Tyreso, net buiten Stockholm. Haar passie voor tuinieren loopt als een de rode draad door haar werk, waarbij ze zich dagelijks laat inspireren door planten, bloemen en dieren - het liefst uit haar eigen tuin. Haar kleurboeken voor volwassenen zijn wereldwijd verkoopsuccessen en verschenen tevens allemaal bij BBNC uitgevers.
Kind & Jeugd
BBNC Uitgevers
26 augustus 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,99

Lezersrecensies (2)

Prachtig prentenboek!

door: HeavenLeighBooks 1 like
In “Hoger! Hoger!” volgen we een klein rupsje. Op een dag besluit het rupsje omhoog te klimmen. Ze graaft en klautert en al snel merkt ze dat het steeds lichter om haar heen wordt. Ze ontdekt dat de wereld enorm groot en mooi is. Toch is ze niet helemaal tevreden. Ze heeft het gevoel dat ze...

Kleurfestijn!

door: Els Van Haute 1 like
Hoger! Hoger! Tekst en illustraties door Maria Trolle. Hoger! Hoger! is een prentenboek getekend én geschreven door Maria Trolle, die je misschien wel al kent als ontwerpster van kleurplaten en kleurboeken voor volwassenen. Ik heb van haar het kleurboek Botanische tuin dat net als Hoger! Hoger!...