Hokjesgeest

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
De zusjes Elin en Bente moeten zich staande zien te houden, in een tamelijk verstoorde gezinssituatie. Moma – de oma van beide meisjes – ziet dit met lede ogen aan en besluit dat het beter is om zich over haar kleindochters te ontfermen gedurende de grote vakantie. Wat een heerlijke, onbezonnen zomer had moeten zijn, verandert door een traumatische gebeurtenis voor één van de meisjes in een ware nachtmerrie.
Als Moma ontdekt wat er met haar kleindochter gebeurd is, neemt ze drastische maatregelen. Met enorme gevolgen, ook voor haarzelf. Kan ze hierna nog wel verder met haar eigen leven?
In een grande finale, komen op bijna ironische wijze alle familiegeheimen uiteindelijk aan het licht.
Een zwartgallig verhaal, dat lijkt te gaan over de dagelijkse beslommeringen van een jong gezin, maar ontaardt in een haast surrealistisch drama met duistere ondertoon en zwarte rafelrandjes.

Linde de Jong is docente Beeldende Vorming en Burgerschap en docentenbegeleider op een VMBO-school. Van jongs af aan is zij altijd aan het tekenen en schrijven.
Eerder verschenen bij EigenZinnig drie prentenboeken van haar hand. Dit is haar eerste roman voor volwassenen.

Thriller
Uitgeverij EigenZinnig