Homakase

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0
‘Omakase’ betekent letterlijk: ‘ik laat het aan jou over’. De gasten, in het geval van de Japanse omakase meestal maar een paar, krijgen voorgeschoteld wat de chef voor ze kiest.
In Homakase hebben we het niet over de chef van een Japans restaurant, maar over omakase thuis, home made dus.

Van oorsprong fotograaf Oof Verschuren (bekend van de fotografie van de boeken van Yvette van Boven) heeft zich de afgelopen jaren volledig gespecialiseerd in het bereiden van sushi. Stap voor stap, foto per foto, laat hij zien hoe u op professionele wijze échte sushi bereidt voor zes gasten bij u
aan tafel. Bij alle minder bekende ingrediënten of benodigde keukenspullen wordt stilgestaan, ook waar ze te krijgen zijn en zo nodig ook in welk seizoen.

In Homakase maken we sushi met lokale vis of groenten, want ook dat is het idee achter de Japanse keuken: kook lokaal en binnen het seizoen. Alle fotografie, illustraties en prenten zijn
van Oofs hand, zijn vrouw Yvette van Boven schreef het allemaal op. Het resultaat is een schitterend en uiterst bruikbaar boek waar elke beginner of beetje gevorderde thuiskok mee uit de voeten kan.

Culinair
Eten en drinken algemeen