Honderd uur nacht

Honderd uur nacht

Rank 974 Gelezen 642 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 185 Favoriet 45 Recensies 25
Young adult Artikelen 9 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 12 Hebban 1000 950   Topics 0
Honderdduizend steden bestaan er op de wereld. En ik ben gevlucht naar de stad die over twee dagen wordt getroffen door een orkaan.

De veertienjarige Emilia ontdekt iets vreselijks over haar vader. Zonder dat iemand het weet, vliegt ze in haar eentje naar New York. Maar het appartement dat ze via internet huurde, bestaat niet. En er komt een verwoestende orkaan op de stad af. Samen met twee Amerikaanse jongens en een heldhaftig klein meisje bereidt Emilia zich voor op de storm van haar leven.

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 13-15 jaar
Em. Querido's Uitgeverij Kinderboek
08 april 2014
08 april 2014

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Greet Braem

Eigen avontuur in New York als inspiratie

door: Christina Eecen 2 likes

Honderd uur nacht heeft een opvallende sticker op de kaft: het boek wordt aanbevolen door het boekenpanel van De Wereld Draait Door. Het is bovendien een boek dat we volgens Humberto Tan niet mogen missen. Er zit achter het boek dan ook een bijzonder verhaal: Anna Woltz (1981) woonde in New York,...

Reacties op: Honderd uur nacht