Honger naar hout

Het bos is de plek van zowel ontroerende als wrede sprookjes, van houtkap en natuurbeheer, van dwarse geesten en rebellen – en niet in de laatste plaats van onze angsten, dromen en verlangens. In het woud huizen verhalen over wie we als mens eigenlijk zijn. Over die verhalen gaat dit boek.

In Honger naar hout vertelt Jerker Spits over ruim tweeduizend jaar bosgeschiedenis. Spits stelt de lezers voor aan bekende en minder bekende historische figuren, en laat hen kennismaken met de rijkdom van het bos: van het tropische regenwoud op Sarawak tot het Sherwood Forest, van het Forest of Dean tot de Veluwe, van het Teutoburgerwoud tot de taiga. Hij verhaalt over Romeinse generaals die in Germaanse wouden aan de grens van hun wereld en voorstellingsvermogen kwamen. Over de honger naar hout, betoverde bossen, geheimzinnige sprookjes en wolfskinderen. Tussen deze wonderlijke verhalen door ontdekt de lezer hoe eiken groeien, hoe je hout oogst en hoe je in het bos de sporen van een wolf ontdekt. Een boswandeling zal nooit meer hetzelfde zijn.

Is Honger naar hout het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Honger naar hout