Honolulu King

Gelezen 626 Aan het lezen 27 Wil ik lezen 189 Favoriet 54 Recensies 33
Literatuur & Romans Artikelen 8 Lijsten 7 Spots 4 Top25's 31 Hebban 1000 443   Topics 0
De prijswinnende Anne-Gine Goemans is bekend van haar romans Glijvlucht en Ziekzoekers. Met Ziekzoekers won zij de Anton Wachterprijs. Glijvlucht werd beloond met de Dioraphte Jongeren Literatuur Prijs. Honolulu King is een op ware feiten geïnspireerd verhaal over een Indische man, getekend door zijn oorlogsverleden. Wanneer hij een geheim opbiecht in de loge van de vrijmetselarij, stelt hij zijn broeders voor een groot dilemma. Mogen vrijmetselaars met hun geheimhoudingsplicht een misdaad verzwijgen? Goemans toegankelijke schrijfstijl maakt Honolulu King tot een boek voor jong en oud.

Ambo/Anthos B.V.
10 september 2015
15 januari 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Miriam

Jappenkamp en bersiap komen tot leven in hedendaags verhaal

door: Margriet Cobben 5 reacties 2 likes

Instituut voor orale Indische geschiedenis, staat op de deur van de Indische toko Hardy in Haarlem. Eigenaar Hardy Hardy is afkomstig uit Nederlands-Indië en neemt op cassettebandjes de herinneringen van zijn klanten aan de oorlogstijd, de Japanse bezetting en de bersiap (de onafhankelijkstrijd van...

Reacties op: Honolulu King