Gelezen 121 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 115 Favoriet 7 Recensies 27
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 5   Topics 0   Leesclub
Anne-Gine Goemans
Holy Trientje

Holy Trientje is het nieuwe boek van Anne-Gine Goemans, bekend van de bestseller Honolulu King. Een literaire wereldreis uit de koker van een van de beste auteurs van Nederland.
Zuster Trientje (86) heeft een goddelijke missie: alle kernwapens moeten weg. Geïnspireerd door de Amerikaanse non die het grootste nucleaire complex ter wereld wist binnen te dringen, omgeeft Trientje zich met een kleine internationale groep gelijkgestemden. Het doel: een overval op een depot met atoombommen op Nederlandse bodem. Zal de onervaren groep erin slagen hun plan zo uit te voeren dat de wereld wakker wordt geschud? In haar verfijnde stijl en met haar dwingende manier van vertellen laat Goemans ons zien wat er kan gebeuren als idealistische ambitie samengaat met onherstelbaar trauma.

Holy Trientje is in alle opzichten een grote roman, bezield door waargebeurde verhalen. Goemans reisde de afgelopen jaren de wereld af om haar boek te kunnen maken.

Ambo|Anthos
29 augustus 2019
29 augustus 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Lisa Kiewit

Marvin O. Hebban Recensent

Een warm verhaal verpakt in een discutabel jasje

door: Marvin O. 1 like

Regina’s tante Trientje is het type dat protesteert voor de ingang van abortusklinieken. Een dame met een sterk engagement dus, bereid meer te doen dan van veilige afstand mondelinge kritiek leveren. Onder impuls van haar tante besluit Regina zuster Kathleen op te zoeken in de VS. Deze non zat de...

Reacties op: Holy Trientje