Hoogsensitieve personen

Hoogsensitieve personen

Gelezen 24 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 22 Favoriet 0 Recensies 0
Een op de vijf mensen wordt geboren met een verhoogde gevoeligheid, en vele grote kunstenaars en denkers die de wereld heeft voortgebracht waren hoogsensitief. Hoogsensitieve personen zijn vaak uiterst consciëntieus en intuïtief. Maar de eigenschap heeft ook lastige kanten: hoogsensitiviteit wordt gelinkt met de neiging om snel overweldigd te raken door gezelschap, het werk of een drukke omgeving, waardoor ze, als reactie, in hun schulp kruipen. Ook hebben zij vaak last van onzekerheid en van sociale belemmeringen. Elaine Aron, psychotherapeut en zelf een hoogsensitief persoon, combineerde wetenschappelijk onderzoek met haar ervaringen als therapeut en schreef een toegankelijk en bruikbaar boek voor hoogsensitieve personen én voor de mensen in hun omgeving.
Dit boek is al voor velen een eyeopener geweest. Het bevat heldere tips en adviezen voor het omgaan met hoogsensitiviteit, hoe van je onzekerheid af kunt komen en hoe je een nieuwe sociale balans kunt vinden.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen