Hoop in bange dagen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Wie turbulentie beleeft, zoekt houvast. Kaders, duiding, referentie. Maar laat de adviezen kort zijn en praktisch! Geef hoop, bied troost, laat ons het zoet proeven zodat we het zuur kunnen verdragen. Dat is precies wat dit boek doet. Joep Schrijvers heeft in de traditie van het woordenboek, dat in vroeger tijden veel meer informatie gaf dan louter woordverklaringen, een positief en handzaam boekje geschreven, dat ons tot steun kan zijn in deze onzekere tijden. De 60 korte hoofdstukken in deze encyclopedie op zakformaat, geven antwoorden op de dilemma's en disrupties van onze tijd. Dilemma's in de wereld waarin we leven, in onze directe omgeving, maar ook in onszelf. Indachtig de uitspraak 'Wie zijn geschiedenis niet kent, is gedoemd haar te herhalen' bieden de talrijke historische verwijzingen mogelijkheden tot reflectie en bezinning. En de mooie verhalen zijn fantastische 'conversation starters' voor de feesten en partijen die we in de toekomst gewoon weer gaan beleven. Hoewel er geen ambitie is om deze uitgave jaarlijks te actualiseren, is ze op z'n minst zo praktisch en toepasbaar als de fameuze 'Enkhuizer almanak'.

MainPress B.V.
01 januari 2020
21 oktober 2020

Reacties op: Hoop in bange dagen