Hotel De Grote L
  Luister een fragment

Hotel De Grote L

Gelezen 102 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 42 Favoriet 14 Recensies 10
Junior Artikelen 6 Lijsten 2   Topics 0
Kos, een jongen van dertien, vertelt over de meest bizarre periode in zijn leven. Zijn moeder is drie jaar geleden overleden en zijn vader krijgt - net op het moment dat Kos het winnende doelpunt maakt in de kampioenswedstrijd - een hartaanval. Als vader in het ziekenhuis ligt, dreigt het in het hotel dat hij runt behoorlijk in de soep te lopen. Kos probeert de zaak draaiende te houden, samen met zijn zussen: Libbie, de moederlijke oudste, gothic Briek die het liefst in haar muziek verdwijnt, en nakomertje Pel die in jurken van haar moeder rond fladdert. Maar hoe krijg je meisjes zo ver dat ze doen wat jij wilt en hoe komt het toch dat ze het steeds weer voor elkaar krijgen dat jij doet wat zij willen? Als dan ook nog blijkt dat vader grote schulden heeft en sluiting dreigt voor het hotel, zit er maar één ding op: iemand moet Miss Noordzee worden, want daaraan is een flinke geldprijs verbonden. En laat Kos nou net het mooiste meisje van het stel zijn... Maar hij heeft stevige concurrentie. Van Isabel. Het mooiste meisje van het heelal. Volgens Kos.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar