Robin en Suze

'Robin en Suze: een ontroerend, geestig, liefdevol en po tisch boek. Een Zilveren Griffel ten volle waard.' Griffeljury 1993

Iedereen houdt van Robin. De Griffeljury houdt van Robin: Robin is verliefd wordt dit jaar met een Zilveren Griffel bekroond en is daarmee genomineerd voor de Gouden Griffel, Robin en Suze kreeg er al eerder n en Robin en God kreeg een Gouden Griffel.

Boekhandelaren houden van Robin: de uitgeverij werd overstelpt met brieven en mails getiteld red robin met het verzoek om de boeken van Robin toch vooral in druk te houden. En de pers houdt van Robin.

Genoeg redenen dus om de boeken over Robin leverbaar te houden. Allereerst zal Robin en Suze opnieuw worden uitgegeven. We maken van de gelegenheid gebruik om het boek in een nieuw jasje te steken: Philip Hopman maakte prachtige nieuwe tekeningen. Robin en Suze zal daardoor minstens zo mooi worden als Robin is verliefd. Met de nieuwe Robin en Suze kan het boek weer generaties lang mee, want het thema is van alle tijden: Robin krijgt een zusje.

Wat dat betekent maken we samen met Robin mee: mama's dikke buik, een bezoekje aan de vroedvrouw, het lange wachten voordat het baby'tje komt, de eerste wee n, het uit logeren gaan als de geboorte zich aandient, en dan het spannende moment dat papa Robin komt halen om het baby'tje te laten zien, de blijdschap, de beschuiten met muisjes, de borstvoeding, de luiers.

Recensies (1)

Is Robin en Suze het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Robin en Suze