Hou het stil

Hou het stil

Rank 1078 Gelezen 145 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 221 Favoriet 1 Recensies 24
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Spots 2   Topics 0

Het is begin jaren zestig en medicijnenstudent Jacob keert halsoverkop terug naar zijn geboortedorp Welcherum, omdat zijn gehandicapte broer Jos uit het niets hun moeder heeft aangevallen. Eenmaal aangekomen stapelen de opmerkelijke en vaak angstaanjagende gebeurtenissen zich snel op. Er is iets aan de hand met het dorp en zijn bewoners, maar wat?
Met hulp van psychiater Guido Kroon, die werkt in de instelling waar Jos is ondergebracht, gaat Jacob op onderzoek uit. Zouden de voorvallen iets te maken kunnen hebben met het lijk dat onlangs in het Welcherumse bos is gevonden?
Hou het stil is een ijzingwekkend verhaal over verborgen misdaden, massahysterie en wraak.

Thriller
Literaire thriller
Volt
25 februari 2021
25 februari 2021

Janneke Bouwman Hebban Recensent

Goed, evenwichtig en vlot lezend coming of age verhaal

door: Janneke Bouwman 2 likes

Hou het stil is het thrillerdebuut van de Nederlandse theatermaker en schrijver Wim Bax (1971). Het is echter niet zijn eerste publicatie. Hij heeft bijvoorbeeld samen met Harm Edens en Ger Apeldoorn het non-fictieboek De gebruiksaanwijzing van de man geschreven. Verder werd hij in 2016 genomineerd...

Reacties op: Hou het stil