Ieder een lichaam

Ons lichaam is een bron van plezier en van pijn, het is zowel kwetsbaar als krachtig. Dat we een lichaam hebben is vanzelf sprekend en tegelijk kun je het gevoel hebben erin opgesloten te zitten, het is complex en soms problematisch. Geweld, macht, ziekte, seksualiteit, racisme oefenen hun invloed uit op lichamen en stellen ons op de proef. In Ieder een lichaam onderzoekt Olivia Laing wat het betekent om een lichaam te hebben, aan de hand van haar eigen ervaringen en de levens en het denken van belangrijke, fascinerende en gecompliceerde personen uit de twintigste eeuw, van de in ongenade gevallen psychoanalyticus Wilhelm Reich tot Nina Simone , Andrea Dworkin, Sigmund Freud, Susan Sontag en Malcolm X. Ieder een lichaam is een volmaakt oorspronkelijke reflectie op vrijheid en lichamelijkheid van een schrijver met een onafhankelijke geest, oog voor complexiteit en een glasheldere pen. Ook in een technologiserend en digitaliserend tijdperk als het onze blijft het lichaam een bron van kracht en verzet die de wereld kan veranderen. +

Kunst & Cultuur
Kunst algemeen