Iedereen is van ergens

Marguerite Yourcenar zei het al: de plaats waar je voor het eerst met de grote elementen – aarde, lucht, water, vuur – in contact bent gekomen, tekent je hele leven. En in zijn gedicht West-Vlaanderen schrijft Hugo Claus: ‘Ik leen uw lucht in mijn woorden.’

In Iedereen is van ergens bundelt Jooris van Hulle portretten van vijfentwintig auteurs die geboren werden in West-Vlaanderen of er woonden en belangrijk grensoverschrijdend werk publiceerden in de voorbije vijfentwintig jaar. Van Paul de
Wispelaere tot Anne Provoost, van Gwy Mandelinck tot David Van Reybrouck, van Pieter Aspe tot Peter Verhelst, van Bart Moeyaert tot Luuk Gruwez: auteurs uit diverse literaire genres – proza, poëzie, jeugdliteratuur, toneel en essay – passeren de
revue. Hun werk wordt kritisch geanalyseerd, een fragment nodigt uit tot verdere kennismaking.

Nele Van Canneyt maakte speciaal voor Iedereen is van ergens sprekende foto’s van de auteurs.

Is Iedereen is van ergens het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Iedereen is van ergens