Iemand in het bijzonder

Iemand in het bijzonder

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 1
Junior Artikelen 1   Topics 0

Een nieuwe verhalenbundel van meesterverteller Arend van Dam!

In Iemand in het bijzonder neemt Arend van Dam zijn lezers mee op een reis door de tijd, langs een selectie vrouwen die ieder op hun eigen manier een stempel op de Nederlandse geschiedenis hebben gezet, van de Dame van Simpelveld uit het jaar 0 tot Mies Bouwman, die in de twintigste eeuw de koningin van de televisie werd. Allerlei verhalen passeren de revue; over wetenschappers, politici, schilders, actrices, schrijvers, muzikanten, ontdekkingsreizigers en sporthelden, maar ook over gifmengster Goeie Mie en de eerste vrouwelijke plantagehouder, Elisabeth Samson.

Iemand in het bijzonder is een ijzersterke bundel met spannende en stoere historische verhalen over vrouwen uit de Nederlandse geschiedenis om voor te lezen aan meisjes én jongens vanaf zeven jaar of om zelf te lezen vanaf 9 jaar. Met schitterende illustraties van Marijke Klompmaker.

Kind & Jeugd
Van Holkema & Warendorf
23 september 2019

Lezerswaarderingen

Artikelen over Iemand in het bijzonder

Meer artikelen

Lezersrecensies (1)

Een heerlijk feministisch kinderboek

door: Bookish Lifestyle 1 like
Een heerlijk feministisch kinderboek over vrouwelijke Nederlandse rolmodellen van de vlotte pen van Arend van Dam. Vierendertig verhalen over 36 opvallende vrouwen in de Nederlandse geschiedenis. Begrijpelijk geschreven voor de jonge lezers. Chronologisch van de dame in Simpelveld in de Romeinse...