Ik beken

Gelezen 109 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 144 Favoriet 4 Recensies 6
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 1   Topics 0

‘Ik beken’ van Jo Spain is een thriller over corruptie en vergelding.

Voormalig bankier Harry McNamara wordt in zijn eigen huis op brute wijze vermoord, onder de ogen van zijn vrouw Julie. Het heeft er alle schijn van dat Harry’s vele zonden - corruptie en verraad - hem noodlottig zijn geworden. Een uur later meldt de indringer zich bij de politie en legt een bekentenis af. Er zijn nu een slachtoffer, een verdachte en een ooggetuige. Case closed. Maar de aanhoudende onrust van Julie geeft aanleiding voor twijfel. Is de verklaring van de dader ingegeven door schuldgevoel of is het zijn eerste stap in een groter plan?

Jo Spain werkte eerder als adviseur op Economische Zaken bij het Ierse parlement. Haar debuut ‘Ik beken’ werd een bestseller in Ierland. Ze woont met haar man en vier kinderen in Dublin.

Spannende boeken algemeen
Jan Smit
De Fontein Romans & Spanning
09 oktober 2018
10 oktober 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door VM van Erp - van Dijk

Een spannend en fascinerend verhaal dat je bijblijft

door: ElskeLeest
'De eerste fontein van bloed die tegen het tv-scherm spettert, het bloed van mijn man. Dat beeld zal me nog weken blijven achtervolgen, die strakke schuine straal, waarvan iedere druppel neerdaalt als een glinsterende rode traan. Dat, en het gekraak van brekend bot als zijn schedel wordt ingeslagen...

Reacties op: Ik beken