Ik bof dat ik een kikker ben

Kikker is Kikker, maar wie is Max Velthuijs? Is hij net zo verliefd als Kikker en gaat hij net als Rat op zoek naar de horizon? Hoe maakt hij zijn tekeningen, waarom is hij geliefd van Japan tot Zuid-Afrika en waarom gebruiken ze in Engeland en Brazilië zijn boeken op school?
Gedurende drie jaar sprak Joke Linders bijna wekelijks met de ontwerper, schrijver en tekenaar. Ze ontmoette zijn vrienden, vrouwen, uitgevers en leerlingen en zag ook zijn minder bekende werk. Zij leerde Max Velthuijs kennen, de glimlach van Kikker begrijpen maar ook zijn hulpeloosheid en verdriet. Het verhaal over het leven, de mislukkkingen en de successen van Kikkers geestelijke vader is vooral een verhaal over emoties.
'Kinderen zijn mensen,' zegt Max Velthuijs. 'Ze zijn wat kleiner dan wij maar zitten precies hetzelfde in elkaar. Ze hebben dezelfde problemen: verdriet, pijn, eenzaamheid, maar ook vreugde en lol. Dus waarom zullen we nou moeilijk doen en iets voor kinderen bedenken. Kinderen zijn wij zelf.'

Is Ik bof dat ik een kikker ben het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik bof dat ik een kikker ben