Ik dus naar Compostela

Ik dus naar Compostela

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Levensverhalen van jongeren uit de bijzondere jeugdzorg die ooit een stapreis naar Compostela ondernamen.
30 jaar geleden gingen medewerkers van de organisatie Oikoten voor het eerst op stap met twee jongeren uit een gesloten instelling. Sindsdien werden meer dan 400 tochten georganiseerd. Deze tochten hebben als doel om een bekende, maar uitzichtloze situatie voor de jongeren te ruilen voor een onbekend avontuur waaruit zij een nieuwe weg in hun leven kunnen banen. Dit boek brengt de verhalen van 30 getuigen uit de voorbije 30 jaar, opgebouwd volgens thema's. Hoe herinneren zij hun pelgrimstocht? Welke impact had dit op hun leven? Ook 30 'compagnons de route' - van ouders, begeleiders tot jeugdrechters - komen aan het woord. Krachtige verhalen die andere jongeren en begeleiders kunnen inspireren. Met actuele portretfoto's gemaakt door studenten van de Karel de Grote Hogeschool en foto's van de tochten zelf.
Lannoo Uitgeverij
08 mei 2012