Ik en mijn fiets

Ik en mijn fiets

‘Er is één boek waar dit boek heel dichtbij komt: De renner van Tim Krabbé. De boeken zijn niet hetzelfde, maar de kern van beide - 'dingen waar we aan denken als we aan fietsen denken' - komt overeen. De twee boeken vullen elkaar aan.’
- Feargal McKay op www.PodiumCafé.com

Beginnend met de vreugde om te leren fietsen als kind, vertelt ‘Ik en mijn fiets’ over de pijn van het klimmen, de angst om te vallen en alle andere universele momenten en gevoelens die fietsers zullen herkennen. Op de fiets stappen is bezit nemen van het landschap; in deze klassieker onder fietsers dringt Paul Fournel door tot de kern van de ontembare drang om te fietsen.

Ik en mijn fiets is een fascinerende mix van fietsherinneringen, observaties en ervaringen van een leven lang fietsen. Paul Fournel legt het geluid, de geur, het gevoel en de taal vast van de realiteit en de geschiedenis van het fietsen, in de bergen, in de stad, in een groep, alleen, lijdend, uitgeput, opgewonden.

Paul Fournel (1947) heeft romans, korte verhalen en talloze boeken voor jongeren gepubliceerd. Hij is ook de auteur van het fietswoordenboek Méli-Vélo (2008) en de biografie in verhalen Anquetil tout seul (2012).
Lifestyle & Vrije tijd
De Vrije Uitgevers