Ik ontmoette een man

In Ik ontmoette een man passeert een hele reeks mannen de revue: de leraar waar je al je kalverliefde op projecteerde, de man die je tot De Ware bombardeerde maar een hufter bleek te zijn, de onbereikbare man die juist dáárom spannend was en de geliefden die in het gebruik toch tegenvielen. Al die mannen komen weer tot leven, één voor één trekken ze voorbij en laten ze de lezer uitroepen van herkenning en gêne slaken of in schaterlachen uitbarsten.
In mooie, soms poëtische maar vooral hilarische miniaturen beschrijft Gerrie Hondius wat er zoal rondloopt aan man. Het gaat over mannen die zíj ontmoette, maar in wezen gaat dit boek over dé vrouw en haar relatie met dé man, van welke aard dan ook.

Gerrie Hondius tekent strips, schildert, schrijft en zingt. Zij werd onder andere bekend door haar autobiografische stripboeken en haar stripfeuilletons ‘Ansje Tweedehansje’ in Opzij en ‘Nurks Konijn’ in de Volkskrant. Bij Uitgeverij Contact verscheen in 2009 Ik ben God, waarin ze als vrijgezelle dertiger de godsdienstige waarden uit haar jeugd tegen het licht houdt. Ik ontmoette een man is genomineerd voor de Academica Debutantenprijs.

Is Ik ontmoette een man het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik ontmoette een man