Ik studeer wel op mijn eigen manier!

Studieproblemen kunnen het gevolg zijn van een verkeerde aanpak van de studie. Dit praktische en handzame boek geeft studenten én hun begeleiders handvatten bij het zoeken naar en het vinden van een aanpak die het meest geschikt is voor de individuele student.

Studenten kunnen met dit praktijkgerichte boek op zoek gaan naar een manier van studeren die het best bij hen past, experimenteren met een andere werkwijze en hierop kritisch reflecteren. Deze verantwoordelijkheid voor het eigen leerproces is het uitgangspunt.

Aan de orde komen: studiekeuze, overgang van voortgezet naar hoger onderwijs, plannen, teksten bestuderen, vraagstukken oplossen, verslagen schrijven, tentamen doen, presenteren, omgaan met multimedia, samenwerken in projecten en sturen van het eigen leerproces.

Voor studenten in de laatste klassen van het voortgezet onderwijs en de eerste studiejaren van het hoger onderwijs.

Over de auteur(s):
Dr. J.A. Oosterhuis-Geers is sociaal psycholoog en als senior onderwijskundig medewerker werkzaam aan de Universiteit Twente.

Is Ik studeer wel op mijn eigen manier! het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik studeer wel op mijn eigen manier!