Ik voel me klote

Ik voel me klote,” is de uitspraak van Bas van den Biggelaar, die hij twee jaar lang misschien wel duizendmaal herhaalde. Bas ging van dokter naar dokter en steeds werden er verkeerde diagnoses gesteld. Toen tenslotte door toeval de Q-koorts bij hem ontdekt werd, was het voor hem te laat.
Loes van Ginneken vertelt, en Henk van Oosterwijk schreef het ongelooflijke verhaal over de laatste twee levensjaren van Bas, die van een energieke echtgenoot in een hulpeloze patiënt veranderde.
De ziekte Q-koorts bereikte zijn hoogtepunt in de jaren 2008 tot en met 2010, precies de tijd, toen Bas eraan leed. Maar nog steeds hebben we in 2021 te maken met deze ziekte, die veroorzaakt wordt door de bacterie Coxiella brunetti, die bij inademing zijn vreselijke werk gaat doen.
“Ik voel me klote” is een hartverscheurend verhaal over een man, die geen gehoor kreeg bij de medici.

Waargebeurde verhalen
Hevanoos Uitgeverij
01 juli 2021
01 juli 2021
9789082020397

Reacties op: Ik voel me klote