Op de wereld gezet

Dit boek vertelt het verhaal van Riet Stoops, geboren in 1942 in Rotterdam. Vanaf haar tweede jaar is ze weggehaald bij haar ouders en komt in diverse kloosters terecht. Zij noemde het ‘gestichten’.
De Rooms Katholieke instellingen zijn niet zo Rooms, als ze zich voordoen
Vanaf het moment, dat de Rotterdamse Kinderbescherming haar met zussen en broers uit het ouderlijk huis haalt, komt deze organisatie steeds terug om het leven van Riet een andere wending te geven. Na allerlei omzwervingen komt ze in het Brabantse dorp Rijen terecht, waar ze eindelijk haar geluk vindt.

Met moeite heb ik dit boek geschreven. Al voordat mijn vrouw Riet op 27 september 2017 overleed, was dit levensverhaal al voor tachtig procent geschreven. Het heeft me veel tranen gekost, maar ik moest dit afmaken. Voor kinderen en kleinkinderen, die hiermee ma en oma nog beter leren kennen.
Henk M. van Oosterwijk

Is Op de wereld gezet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Op de wereld gezet