Ik wil niet meer onzichtbaar zijn

Mijn moeder schaamt zich vaak voor mij omdat ik niet normaal ben. Ik maak en breng net als andere 'normale' meiden geen thee of koffie omdat ik hier niet van hou. Ook hang ik niet, net als andere 'normale' meiden, de was op. In het kort is mijn moeder verdrietig omdat ik niet net als andere meiden thuis werk doe. Maar wat mijn moeder het liefst van al zou willen, is dat ik net als alle andere Turkse meiden zou praten en mij hetzelfde zou kleden. In dit openhartige boek vertelt Birsen haar levensverhaal. Een leven met autisme in een allochtone cultuur in Nederland. Hoewel haar liefdevolle en zorgzame ouders er alles aan doen om Birsen aansluiting te laten vinden met leeftijdsgenootjes en familieleden, is er in de omgeving vooral onbegrip over haar autisme (otizm in het Turks). Met genoeg bidden en meer tussen de mensen komen, zou het probleem vanzelf opgelost worden. In allochtone culturen is weinig bekend over de diverse vormen in het autismespectrum, zoals Syndroom van Asperger en PDD-NOS. Daar wil Birsen verandering in brengen. Zo geeft zij de jongvolwassen allochtoon met autisme een stem.

Is Ik wil niet meer onzichtbaar zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik wil niet meer onzichtbaar zijn