9200000128416447

Ik zal altijd van je houden!

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Wat maak je door wanneer je kind vertelt dat hij homoseksueel is? Geja van Reenen beschrijft het proces dat zij als moeder heeft ervaren. De liefde voor haar kind, de moeite en pijn rond veroordelingen en afwijzing, vooral in de kerk. Met dit boek wil zij ouders ondersteunen die hetzelfde meemaken. Daarnaast wil ze ook inzicht geven aan omstanders en kerkelijk werkers. Wat gebeurt er in een gezin als een kind uit de kast komt? Wat hebben de gezinsleden voor ondersteuning nodig? Het is een doorleefd verhaal, afgewisseld met gedichten en eenvoudige schilderijen van haar hand. “Ik krijg een knoop in mijn maag en mijn keel wordt dichtgeknepen. Vanaf dat moment is mijn leven als moeder van een zoon veranderd. Ik sta aan het begin van een lang en heftig proces, een soort van rouwproces: afscheid nemen van het beeld en de verwachtingen die je had van je kind. Hij is niet degene die ik dacht dat hij was. Een nieuw beeld en nieuwe verwachtingen moeten zich gaan vormen.”

Business & Management , Gezondheid & Psychologie
Seksualiteit
Buijten & Schipperheijn Motief
04 februari 2020

Lezerswaarderingen

Artikelen over Ik zal altijd van je houden!

Meer artikelen