Ik zie jou
  Luister een fragment

Ik zie jou

Gelezen 930 Aan het lezen 18 Wil ik lezen 594 Favoriet 41 Recensies 80
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 3 Spots 12   Topics 0   Leesclub

Na haar succesdebuut 'Mea culpa' (I Let You Go) slaagt Clare Mackintosh er opnieuw in een geweldige thriller te schrijven. 'Ik zie jou' (I See You) is een thriller over forenzen, routines en obsessie. Je treinreis, je rit naar je werk wordt nooit meer hetzelfde na het lezen van dit boek!

Wanneer Zoë Walker, tijdens een treinrit naar haar werk, tot haar verbijstering een foto van zichzelf in de krant ziet in de rubriek met seksadvertenties, is ze vastbesloten uit te zoeken hoe die foto daar terecht is gekomen. Ze heeft geen andere aanwijzingen dan de korrelige foto, een website en een telefoonnummer. Haar familieleden wuiven het weg als iemand die misschien veel op haar lijkt. Maar dan verschijnt er een foto van een andere vrouw, een vrouw die net als Zoë elke dag die trein neemt. Wanneer deze vrouw vervolgens gewurgd wordt gevonden, beseft Zoë dat ze gevaar loopt. Maar van wie komt dat gevaar? Iemand die net als zij dagelijks die trein neemt? Iemand die precies weet wat haar routines zijn?

Van 'Mea culpa'(I Let You Go) werden wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht en ook 'Ik zie jou' (I See You) was na verschijnen direct een hit.

Literaire thriller
Kris Eikelenboom
De Fontein Romans & Spanning
01 juni 2017
07 januari 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Paranoia ten top

door: Christine Bols

Met Mea Culpa leverde Clare Mackintosh een debuut af om u tegen te zeggen. In enkele weken tijd had ze een schare fans in haar thuisland Engeland. Ook in Nederland en Vlaanderen werd Mea Culpa enthousiast onthaald. Fans wachtten vol ongeduld op een tweede boek. Ik zie jou werd de titel voor de...

Reacties op: Ik zie jou