In balans

In balans

ZACHARIAS HEYES
In balans. Met rituelen tot jezelf komen

De benedictijnse regel nodigt je uit om het leven met rituelen te structureren. Deze orderegel met het 'Ora et labora' kan mensen helpen bij het leven van alledag.
Rituelen geven het leven structuur. De benedictijnse regel verloopt steeds langs dezelfde routine en bevat precieze voorschriften voor de tijden van gebed en van het eten, voor arbeid en ontspanning. Zacharias Heyes, monnik in de abdij van Münsterschwarzach, heeft bewust deze levenskeuze gemaakt. Voor hem geldt dat rituelen en routine voor innerlijke orde zorgen die eigen onrust kan beheersen en kan omvormen naar rust en helderheid. In dit boek bespreekt Heyes de voor- én de nadelen van rituelen en routines. Hij biedt prak- tische oefeningen aan die de lezer in zijn dagelijks leven kan integreren. Bovendien moedigt hij aan om zelf op zoek te gaan naar rituelen die bij ieders levensweg passen.

Zacharias Heyes (1971) is benedictijner monnik van de abdij Münsterschwarzach. In 2017 verscheen bij Berne zijn boek Thuis bij jezelf en in 2018 God weer vinden.En waarom je Hem niet hoeft te zoeken.

Religie & Spiritualiteit
Abdij Van Berne, Uitgeverij