In de tijd van Jan de Scharensliepen Smidje Smee

Laat u meevoeren naar een Vlaanderen uit vervlogen tijden. Naar een land van bezembinders en kantwerksters, klompenmakers en molenaars, bakkers en scharensliepen. Bezoek de ijverige kantklossters in de stille Brugse straten en de bezemmarkt van Diksmuide. Bewonder de uitgestrekte weilanden in de Leiestreek met hun eindeloze rijen vlaskapellen.
Proef de eerste kruidige brouwsels van Brusselse geuzestekers en Hasseltse jeneverstokers.
Ruik de indringende geur in de leerlooierijen en voel de verzengende hitte van de oude hoefsmederijen.

Julien van Remoortere schetst 25 typische ambachten uit onze streken. Hij brengt oude verhalen en folkloristische versjes weer tot leven en laat de ambachtslieden zelf aan het woord. Veel ambachten hebben ook hun sporen nagelaten in de literatuur en in de kunst. Al zijn veel ambachtslieden nu uit het straatbeeld verdwenen, toch zijn zij eeuwenlang de kleine kunstenaars van ons dagelijks leven geweest.

In de tijd van Jan de Scharensliep en Smidje Smee is een heerlijk kijk- en leesboek, boordevol tips voor toeristische uitstapjes, zodat je dit fascinerende Vlaamse erfgoed zelf kan ontdekken.

Is In de tijd van Jan de Scharensliepen Smidje Smee het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op In de tijd van Jan de Scharensliepen Smidje Smee