Gelezen 171 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 61 Favoriet 2 Recensies 3
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

Dit is het aangrijpende verhaal van de twaalfjarige Louisa Mae Cardinal, die in New York woont met haar verlegen broertje Oz. Het is 1940 en ze hebben het niet gemakkelijk, want het inkomen van hun vader, die schrijver is, is niet hoog. Maar dat kan Lou niet zoveel schelen, want ze aanbidt haar vader en is gek op zijn verhalen. Maar dan, in een verschrikkelijk moment, verandert Lou's leven voorgoed.

Een auto-ongeluk maakt een einde aan hun vaders leven, waardoor zij en Oz moeten verhuizen naar het verre Virginia. Daar, in het isolement van de desolate bergen, komen ze te wonen bij hun excentrieke overgrootmoeder Louisa, Lou's naamgenote. Geplaatst tegenover nieuwe verantwoordelijkheden ziet Lou zich gedwongen snel volwassen te worden. Daar, op haar overgrootmoeders eenvoudige boerderij, op het land waarvan haar vader zo hield en waarover hij steeds weer schreef, ontdekt zij wie zij werkelijk is en wat zij kan betekenen voor deze wereld.

En wanneer een vernietigend noodlot hun nieuwe huis treft kan zij de strijd die volgt het hoofd bieden: een strijd die gaat om recht en overleving en die gestreden wordt in een overvolle rechtszaal in Virginia...

Oorspronkelijke titel
Wish You Well
Rie Neehuis
Zwarte Beertjes
28 oktober 2009
9789022985205 , 9789046111093 , 9789046113110 , 9789044961911

Lezersrecensies (3)

door: Pieketoe 1 like
Een vlot geschreven boek, wat je in een adem wil uitlezen. Je leeft mee met de karakters in het verhaal en je krijgt een beeld van de periode en plaats waar het afspeelt.

Baldacci in het hart

door: caro 1 like
Het is een verhaal van dat ontroert en tegelijk spannend is . Je wil echt weten hoe het verhaal uiteindelijk gaat eindigen. Een aanrader , die vlot geschreven is.

door: Sjellie-401 1 like
Ik vind het boek echt helemaal top. Er zit spanning in, en droevigheid. Net zo goed als De laatste man..