In naam van de vrijheid

Het schip doorkliefde de golven van De Atlantische Oceaan. Rafael stond aan de reling en keek naar het bruisende water dat onder hem doorgleed. Om hem heen was de zee, met daarboven de lege lucht. Het was moeilijk voor te stellen dat een storm dit vredige water kon opzwepen en veranderen in een brullend monster dat schepen verslond.
Spanje, eind zestiende eeuw. Na een verblijf van twee jaar in De Nieuwe Wereld keren de Spaanse jongens Rafael en Mateo met het galjoen La Felicitat terug naar hun geboorteland. Ze verheugen zich op het weerzien met hun vrienden Pablo, Niello, Estella, señora Carmen en Nina.
Maar voor hen is er de afgelopen twee jaar heel wat veranderd…
Estella is halsoverkop naar de Nederlanden vertrokken en Niello gaat samen met volksheld De Rode Leeuw de strijd aan tegen slavernij. Zullen de vrienden herenigd worden? En lukt het hen om uit de handen te blijven van de schurk Anselmo? En wie is de mysterieuze senor Q die hen op hun reis volgt?
We maakten eerder kennis met Mateo, Rafael en hun vrienden in In het spoor van de Rode Leeuw, het eerste gezamenlijke werk van BERT KOUWENBERG en AN VAN ’T OOSTEN. Ontdek hoe onze Spaanse vrienden hun mannetje staan in een nieuw avontuur vol spanning en mysterie. Met schitterende illustraties van MARK JANSSEN.

Is In naam van de vrijheid het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op In naam van de vrijheid