Interstellaire diplomatie

Interstellaire diplomatie

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
De Federatie van Planeten werd opgericht door het menselijk ras en de Pelpiden, een hagedisachtige soort. De beide volkeren troffen elkaar voor het eerst in het Bershak stelsel en deze ontmoeting vormt de directe aanleiding tot de oprichting van de Federatie, die vanuit het bestuurlijk centrum Bexam 4 wordt geregeerd. In de millennia na de oprichting breidt de Federatie zich geleidelijk uit en steeds meer volkeren sluiten zich aan.

Van de menselijke soort is bekend dat zij oorspronkelijk ontstond op de derde planeet van een ster met de naam Sol. De exacte locatie van dit stelsel is onbekend en er rust een taboe op. De reden voor het taboe blijft onduidelijk, wel weet men dat het stelsel absoluut verboden gebied is en dat schepen die toch op zoek gingen naar de oorsprongsplaneet van de mensheid niet meer terugkeerden.

Op Pantomus 2, één van de planeten van de Federatie, wordt op 3621:14:23, dus in de zevenendertigste eeuw, Samuel Christopher Dettingworth geboren. Sam blijkt een ondernemend ventje te zijn, die droomt van een leven in de Ontdekker-vloot.
Sciencefiction & Fantasy , Thrillers & Spanning
Brave New Books