Vervolmaking

Vervolmaking

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Tijdens de expeditie van de Verwachtingsvol is gebleken dat, in tegenstelling tot andere universa, het eigen heelal (nog) niet een staat van perfectie heeft bereikt. De AI Mercurius heeft in opdracht van zijn moeder Aurora het experimentele schip naar een universum geleid dat wèl die staat van perfectie heeft om daar te leren wat er aan het eigen heelal ontbreekt.
Ook de groep rond professor René Pouillard beseft dat de oprichting van het Nieuwe Aardse Imperium weliswaar geheel gepland is, maar dat de realisatie ervan nog wel even moet plaatsvinden. Daarvoor is onder andere de inzet van de Homo Imperator nodig, voortgekomen uit de gedevolueerde nakomelingen van de oorspronkelijke Aardse mensheid, maar is de Homo Imperator daar al klaar voor?
Ex-Diplomaat Samuel Dettingworth is na een aantal carrière-wendingen nog eenmaal in stasis gegaan om behulpzaam te zijn bij het leggen van contacten met de bannelingen in het Peaceful-stelsel. De New Hope-kolonisten daar proberen hun nieuwe wereld zo goed mogelijk in te richten, maar stuiten ook op tegenslagen.
Al deze partijen streven elk op hun eigen manier naar de vervolmaking.
Sciencefiction & Fantasy , Thrillers & Spanning
Science fiction