Ontwaken

Ontwaken

Thrillers & Spanning   Topics 0
Na een zoektocht met de nodige hindernissen is het Diplomaat Sam Dettingworth uiteindelijk gelukt de oude thuisplaneet van het menselijk ras terug te vinden. Op deze planeet, die de oorspronkelijke mensheid kende onder de naam Aarde, blijken zich in het verre verleden dramatische gebeurtenissen te hebben voorgedaan die hebben geleid tot een splitsing van de mensheid.

Een deel van de mensheid koos destijds voor een exodus naar de Aardse koloniën, die op hun beurt weer de voorgangers van het menselijke deel van de Federatie van Planeten vormden. Een klein deel koos voor een vlucht naar een verafgelegen sterrenstelsel met het generatieschip New Hope. Het grootste deel opteerde voor een gestuurde devolutie en bleef op Aarde, in de hoop dat uit hun verre nazaten ooit een nieuwe en betere mensheid zou ontstaan, zonder alle slechte eigenschappen van het oorspronkelijke ras.

Tot de aankomst van de New Hope zullen nog tienduizenden jaren verstrijken. Ook de gedevolueerde mensheid zet pas nu weer de eerste voorzichtige stappen vooruit. Op meerdere fronten is dan ook het wachten op het echte ontwaken.
Sciencefiction & Fantasy , Thrillers & Spanning
Brave New Books