Inzicht Over stresskippen en vegaburgers

'Zitten er in die stal miljoenen zielige kippen op een kluitje?' vraagt Nanou zonder op te kijken.
'Wel veel, maar miljoenen denk ik niet. Zo veel passen er niet in. Zelfs niet als ze proppen,' antwoordt Faure.
'Dan hoef ik het niet te zien. Ik vind het zielig hoe ze die dieren houden.' Nanou pakt een poesje voorzichtig op en begint het te aaien.
'Misschien heb je wel een beetje gelijk. De boerin vindt het zelfs zielig. Ze gaan een andere stal maken zodat de kippen straks naar buiten kunnen.'
'Dat is alvast iets', zegt Nanou, terwijl ze opstaat, het poesje op de grond zet en naar de fietsen loopt in plaats van naar de rest van de kinderen.
De kinderen uit de klas van Nanou, Faure, Mahmoud en Ralph schrikken als ze zien wat voor leven de dieren op een boerderij hebben. Nanou weet alles over de bio-industrie en dierenleed en houdt daar een spreekbeurt over. De klas besluit op het schoolkamp vegetarisch te gaan koken. Het wordt heerlijk, al zit de vloer onder de smurrie en krijgt een journalist soep over zijn kleren. Maar wat ontploft er in de keuken en waarom is Ralph toch steeds zo boos?
Alle recepten die de kinderen maakten staan in het boek. Pindasoep, bananencadeautjes, kruidenbomchili, raBarbie, aardblije ijsjes. Smullen maar!
Je vindt er ook alle informatie om een spreekbeurt te houden over gezond en diervriendelijk eten.

Recensies (1)

Is Inzicht Over stresskippen en vegaburgers het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Inzicht Over stresskippen en vegaburgers