Ja!

Een pandemie, een oorlog in Europa (voor het eerst in 75 jaar), een klimaat dat steeds verder opwarmt. Alexander De Croo was de voorbije jaren noodgedwongen een crisispremier. Toch is hij er als onverbeterlijke vooruitgangsdenker meer dan ooit van overtuigd dat morgen beter zal zijn dan vandaag.

Ja! gaat radicaal in tegen doemdenken, nationalisme en afbraakpolitiek. Ons land barst van het talent. Geef mensen vrijheid en vertrouwen, bundel de krachten en we kunnen boven ons gewicht blijven boksen.

Alexander De Croo vertelt waar zijn onverwoestbare vooruitgangsgeloof vandaan komt en hoe het in de Wetstraat 16 alleen maar sterker is geworden. Maar hij blikt ook vooruit naar de toekomst. Hoe bewaken we onze vrijheid en versterken we onze democratie? Hoe herstellen we de sociale lift voor de komende generaties? Hoe overstijgen we de polarisatie en maken we samenwerken opnieuw sexy?

Ja! is een pleidooi om geen millimeter in te boeten op onze waarden. Om niet in onze schulp te kruipen, maar om meer dan ooit uit te gaan van onze eigen sterkte.

Is Ja! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ja!