Jacques brel

"Gabrielle Vincent, de schepster van de ondertussen beroemde Brammert en Tissie, bewonderde Jacques Brel. De man vooral, ‘een man in het harnas' zoals ze het vaak tegen mij zei. Die ongekunsteld zong wat hij voelde, ook al viel dat niet in de smaak.En Brel viel vaak niet in de smaak: hij was geen politiek correcte zanger, zou men vandaag zeggen. Daarom ook vond zij het nodig om de mens Brel voor te stellen aan de hand van 24 portretten die evenveel uitingen van zijn persoonlijkheid zijn. Door ‘De oudjes’, een van de hardste nummers van de grote Jacques Brel, te illustreren, had ze het zich niet gemakkelijk gemaakt.Dertig jaar na de dood van Brel en bijna twintig jaar na de eerste uitgave van de hommage die de illustratrice aan hem bracht zijn noch het lied, noch de beelden verouderd. "

Is Jacques brel het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Jacques brel