Jasper

Jasper staarde vol ongeloof naar het papiertje dat hij vasthield.

Zorg goed voor mijn zoon. Hij is erg speciaal.
Over negen jaar kom ik hem weer halen.
Maar dat mag hij niet weten.
Jasper werd misselijk. Zo misselijk als hij nog nooit geweest was. Vroeger had hij wel eens gedroomd over hoe het zou zijn als zijn echte ouders hem zouden komen halen. Dan beeldde hij zich in dat ze beroemde koningen waren of zoiets. Maar nu wilde hij maar een ding: naar huis. Naar zijn mama Wouterse. Hij draaide zich om, maar Katinka had het luik gesloten en versperde hem de weg!

Jasper woont al jaren bij de familie Wouterse. Niemand weet waar hij vandaan komt, behalve de oude, gluiperige buurvrouw Katinka Knoek. Dit verhaal begint precies negen jaar nadat Jasper in het dorp werd gevonden. Hij wordt ontvoerd door een vrouw die beweert zijn echte moeder te zijn. Maar is dat wel zo? En wat heeft Mariska, het kleinkind van Katinka, ermee te maken? En waarom hield Thomas, de grote broer van Jasper, negen jaar lang zijn mond? Jasper is een spannend avontuur over hebzucht, over moed en over onvoorwaardelijke liefde, met wilde achtervolgingen en met een klein beetje magie. Want magie moet er zijn, toch?

Is Jasper het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Jasper