Je kind beter begrijpen

Rank 8290 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Spelen. Eten. Verwerken van indrukken. Reageren op de omgeving. Kleding. Grenzen. Ziek zijn. Emoties. Tekenen. Omgaan met vriendjes. Ontwikkelen.

Dit boek gaat voornamelijk over het kind tussen 0-7 jaar. In deze jaren is het kind bezig het lichaam dat het van de ouders vanuit de erfelijkheid gekregen heeft om te vormen tot een eigen passend ‘huis’.

Hoe het kind in zijn eigen ‘huis woont’ bepaalt mede hoe het kind zichzelf en de wereld ervaart. Voor het ene kind is verandering in een dagritme iets dat kan gebeuren, voor een ander kind is het zo’n verstoring dat het boos of angstig wordt.
Voor het ene kind is het naar bed gaan een vreugde: lekker weg kruipen in een warm holletje. Voor een ander kind is het de plek om de indrukken van de dag opnieuw te ervaren en 10 keer uit bed te komen tot grote wanhoop van de ouders. Ieder kind is anders. Ieder kind is uniek.
Dit boek geeft inzicht waarom kinderen reageren zoals zij doen en geeft opvoeders tips hoe zij hiermee om kunnen gaan.

Loïs Eijgenraam (1965) is vanaf 1985 werkzaam geweest als kleuter- en (vak)leerkracht (4-12 jaar) binnen het vrijeschool onderwijs. Daarnaast werkt(e) zij als gastdocent op verschillende (heil)pedagogische opleidingen, in binnen- en het buitenland. Vanaf 2013 is zij werkzaam als onderwijsadviseur bij BVS.
Uitgeverij Christofoor