9200000114382119

Je levensstijl als medicijn

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

We leven gemiddeld langer dan ooit tevoren, maar helaas zijn er ook steeds meer mensen chronisch ziek. Diabetes, hart- en vaatziekten, kanker, mentale problemen en andere stressgerelateerde aandoeningen bepalen in ons land het leven van vele honderdduizenden mensen. Gelukkig is er ook goed nieuws: onderzoek toont namelijk aan dat je zelf heel wat kunt doen om chronische ziektes te voorkomen, of - als je al chronisch ziek bent - je levenskwaliteit kunt verbeteren of de ziekte zelfs omkeren. Lifestyle Medicine is wereldwijd aan een opmars bezig. Het bekijkt gezondheid op de breedst mogelijk manier, en combineert de nieuwste wetenschappelijke inzichten gecombineerd met eeuwenoude traditionele wijsheden uit diverse culturen. Dit basisboek zet de zeven pijlers van een gezonde levensstijl op een rij: minder stress, meer bewegen, een gezonde voeding, sociale steun, voldoende slaap, een positieve mindset en een gezonde omgeving. Want als je op elk van deze zeven pijlers inzet, zul je langer, gezonder en vooral gelukkiger leven.

Lannoo
22 november 2019