Jeruzalem

Jeruzalem

Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 3 Recensies 0
Culinair Artikelen 3   Topics 0

Na Plenty en Ottolenghi Het kookboek het langverwachte derde kookboek van bestsellerauteur Yotam Ottolenghi
Over Jeruzalem: 'De geuren en smaken van deze stad zijn als onze moedertaal. Voor ons definiëren ze troost, opwinding, vreugde, geluk. Alles wat we proeven en koken wordt gefilterd door het prisma van onze jeugdervaringen: de maaltijden die onze moeders maakten, de dagen die we op de markt doorbrachten, de geiten en schapen die door de heuvels zwierven, de verse pita met lamsgehakt, fijngesneden peterselie, gerookte koteletjes, zwarte vijgen, stroperig zoet gebak.'
Yotam Ottolenghi en Sami Tamimi zijn de twee mannen achter de succesvolle Londense deli's met de naam Ottolenghi. Naast koken delen ze een andere passie: die voor hun thuisstad Jeruzalem. Beide mannen zijn in hetzelfde jaar in deze stad geboren, Sami aan de Arabische kant, Yotam aan de Joodse kant. Bijna dertig jaar later ontmoetten ze elkaar in Londen en ontdekten dat zij hun taal, geschiedenis en liefde voor lekker eten met elkaar deelden.

Culinair
Hennie Franssen-Seebregts